Catalunya cau a la 1ª jornada del Campionat Autonòmic de rugby femení - Club Esportiu INEF Barcelona

08 Abr

Catalunya cau a la 1ª jornada del Campionat Autonòmic de rugby femení

La selecció catalana de rugby femení, amb 7 jugadores de INEF-L'Hospitalet, va començar el seu camí al Campionat Autonòmic de seleccions amb derrota davant Galícia per 19 a 10 en partit que es va disputar aquest cap de setmana al Camp d'Elviña a La Corunya.

Galícia supera a Catalunya sota una pluja intensa

El seleccionat de Galícia va derrotar a Catalunya en el partit de la primera jornada del campionat de seleccions autonòmiques jugat aquest dissabte a Elviña. Després del seu ascens la temporada passada, la selecció de Galícia va començar el torneig autonòmic de primera amb un bon triomf davant Catalunya. Al primer temps, les gallegues es van posar ràpidament al capdavant amb l'assaig de Mariana Romero, però després va ser l'equip català que va passar a controlar el joc, fent-se amo del oval tancant a les locals al seu camp. Després de diversos intents, Catalunya va comptar amb una touch que va aprofitar amb la clàssica jugada d'maul per aconseguir la igualtat, anotada per Bless Orji. Després de l'empat, als 22 de joc, Galícia va tornar a buscar el seu joc, passant a ser amo del oval, però no va poder capitalitzar en el resultat les jugades, especialment en els últims 10 minuts.

A la segona part, novament sota una important pluja i calamarsa, Galícia va sortir a l'atac i va aconseguir el seu segon assaig als 53 de joc, després de diverses fases finalitzada per mitjà de Michaela Baker i la transformació d'Alicia San Martin. Ja prop del final, Mónica Castelo va ampliar l'avantatge i la diferència que es venia veient al camp i en l'última jugada del partit, Magdalena Verdú va decorar el resultat per deixar les coses 19 a 10 a favor de les gallegues.

La propera jornada, Galícia viatjarà a Andalusia, mentre que a la tercera jornada, les andaluses seran visitants davant Catalunya.

GALÍCIA (19): Judith Hernandez, Melani Abad, Maria del Carmen Rodriguez, Monica Castelo, Teresa Galvez, Sara Gomez, Sara Gutierrez, Paula Medin, Alba Rubial, Michaela Baker, Micaela Martinez, Olaya Lopez, Elsa Porto, Mariana Romero i Turena Lorie.

Van ingressar: Marta Varela, Paula Burillo, Alícia Sant Martí, Belén Martin, Beatriz Álvarez, Yanca Almeida i Jess Martin.

No va ingressar: Lucia Corrals.

CATALUNYA: Beatriz Sanjurjo, Anna Puigmartí, Judith Vélez, Beatriz Gonzalez, Mariona Cots, Bless Orji, Silvia Sicart, Mireia Recasens, Paula Xutgla, Carla Rodriguez, Merce Viñals, Elisabet Segarra, Alysha Stone, Julia Silvia i Ana Trabado.

Van ingressar: Katheleen Keller, Jordina Marba, Miranda Mishan, Magdalena Verdú, Jana Goma, Julia Trabado i Cristina Jorba.

No va ingressar: Mireia De Andrés.

Font: Rugby Femenino

Foto: Diego Dolan